lestat lestat
411
BLOG

Chodziłem z Jego książką w ręku szukając Miejsc Magicznych

lestat lestat Rozmaitości Obserwuj notkę 5

Jego Legendy Gdańskie były pierwsze jakie czytałem . Z trzecim tomem Glosariusza Gdańskiego pt. Miasto Magicznych przestrzeni pętałem się po gdańskich ulicach nie dzień nie dwa .

Kilkanascie zagadek gdańskich z tych ponad 250 które puściłem w formie notek w S24, było inspirowne lekturą Jego książek . Bo tych kilkanascie książek to dla gdańskoluba lektura obowiązkowa.

Zmarł prof. Jerzy Samp człowiek który przybliżał to co piękne z gdańskich zabytków zostało . Patrzę w jego ksiązki na mojej półce - wszystkie w środku popodkreślane zółtym mazkiem - znaczy czytalem bardzo dokładnie .

Notka jest po to abym ja pamiętał o tym jak moja wiedza o Gdańsku byłaby niepełna gdyby nie Samp .

A Samp od wczoraj siedzi z innym gdańszczaninem Heweliuszem i próbuje piwa które Heweliusz warzył w Gdańsku. 

Jopejskiego. 

Bo Niebo nie może istnieć bez jopejskiego , którego receptura na Ziemi się zawieruszyła i nikt jej już nie zna i nie zna smaku jopejskiego .

Hop szklankę piwa Profesorze . 

 

 

Zobacz galerię zdjęć:

lestat
O mnie lestat

W związku z końcem postkomunistów,a poszerzeniem pojęcia lewica oraz uznaniem Gierka za patriotę - odkurzam znaczek sprzed 35 lat "Za nic bym nie chciał , aby uważano mnie za człowieka poważnego , bo w obecności tzw. poważnych ludzi dzieci bawia się bez wigoru i radości , kobiety przestają być zalotne , wojskowi nie chcą opowiadac pieprznych anegdot , maski zdejmuja lub nadziewają w ich obecności tylko ludzie smutni. A na dodatek - durnie są zawsze poważni. Jeden z tych poważnych wygłosił najgłupsze zdanie w salonie na mój temat "dyskomfort części dyskutantów wynikający z tej wprost niemożliwej już do banalizowania, relatywizowania czy tym bardziej ignorowania kompromitacji PO, wzrósł niepomiernie i manifestuje się w sposób różnoraki. Jedni fundują nam różnego rodzaju divertissement w postaci zagadek...."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości