lestat lestat
399
BLOG

II obieg-35 lat temu dziś wspomnienie-w dzień śmierci jego

lestat lestat Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Nie przypomnę sobie czy to był rok 1978 czy 1979 koniec I klasy liceum czy II . Raczej drugiej wiosna 1979 a może trochę pózniej . Starszy kumpel pożycza mi dwie książki . To moje jedne z pierwszych tzw podziemnych - jest na pewno przed Sierpniem 1980 .

Czytałem nabożnie - przecież to nielegalne i zakazane . Niewiele dziś pamiętam z tych lektur - jakoś nie rzuciły mną . Może byłem za młody ? Nie wiem nie czytałem tych książek po raz drugi .

Dlaczego ta notka ? Umarł autor tych ksiązek Tadeusz Konwicki . Kompleks polski i Mała Apokalipsa. Wydaje mi się , że Małą Apoklalipsę czytali w latach 80-tych w RWE. 

Konwicki długo kojarzył mi się właśnie z tymi wydawnictwami - KOmpleks polski był pierwszą polską powieścią wydaną w II obiegu .

Nie czytałem więcej Konwickiego - wcześniej czytałem Rojsty i chyba nie dokonczyłem Kalendarza i Klepsydry.

Ale uczucia trzymania w ręku powieści nielegalnej i podziemnej w 1979 w II liceum- nie zapomniałem.

i o tym była ta notka...................... 

 

lestat
O mnie lestat

W związku z końcem postkomunistów,a poszerzeniem pojęcia lewica oraz uznaniem Gierka za patriotę - odkurzam znaczek sprzed 35 lat "Za nic bym nie chciał , aby uważano mnie za człowieka poważnego , bo w obecności tzw. poważnych ludzi dzieci bawia się bez wigoru i radości , kobiety przestają być zalotne , wojskowi nie chcą opowiadac pieprznych anegdot , maski zdejmuja lub nadziewają w ich obecności tylko ludzie smutni. A na dodatek - durnie są zawsze poważni. Jeden z tych poważnych wygłosił najgłupsze zdanie w salonie na mój temat "dyskomfort części dyskutantów wynikający z tej wprost niemożliwej już do banalizowania, relatywizowania czy tym bardziej ignorowania kompromitacji PO, wzrósł niepomiernie i manifestuje się w sposób różnoraki. Jedni fundują nam różnego rodzaju divertissement w postaci zagadek...."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości